077-9975383

טשטוש צלקות בלייזר

pic-19

העור הוא ספר הזיכרונות החשוף ביותר שלנו. מכה שקיבלנו, ניתוח שעברנו, פרונקל שפוצצנו או פירסינג לעגיל שעשינו וגרם בסופו של דבר לצלקת שגרמה לנו להתחרט על הכל, תהלכים ומחלות כמו אקנה, אבעבעות רוח- הכל כתוב בעור ואת כולם הוא זוכר העור. רקמת צלקת איננה זהה לרקמה אותה היא מחליפה, והיא בדרך כלל בעלת איכות תפקודית נמוכה יותר באחד התהליכים הביולוגיים המורכבים ביותר באדם. צלקות פוגעות באיכות החיים מבחינה אסתטית ופסיכולוגית. בחברה המודרנית של היום, החשש להיווצרות צלקת לאחר ניתוח או טראומה או הרצון לטשטש צלקת קיימת מניעה רבים לחפש טיפול שיביא לתוצאה האסתטית הטובה ביותר.

הגישה של הרפואה הציבורית לטיפול בצלקות כוללת מגוון מוצרים כמו קרמים מיני ג’ל אך גם טיפולים יותר פולשניים כגון  הזרקת תרופות לצלקת כמו סטרואידים או חומרים פעילים אחרים, טיפול בחבישות לחץ אוטמות,  הקפאה בעזרת חנקן נוזלי, פרוצדורות כירורגיות, טיפולי קרינה ועוד. כל אלו יכולים להוביל לשיפור אך לרוב לא משמעותי.

בשנים האחרונים הואר מאוד תחום ריפוי הפצע ובמקביל נכנסו לחיינו טכנולוגיות פורצות דרך בתחום. בשנים האחרונות התפתח תחום הריפוי בלייזרים בצורה דרמתית, וההבנה של אפשרויות ההתערבות בטיפולי לייזר בצלקות עוריות התרחבה משמעותית. לייזר זו מילה בודדת לתחום מאוד רחב של טיפולים. כיום ישנם מספר טיפולי לייזר מצוינים שהתפתחו בדגש על תחום ריפוי הצלקת. ישנם מכשירי לייזר המבוססים על אורכי גל שונים ונדרש שילוב של מספר כלים להשגת תוצאות אופטימליות . שיטות טיפול אלו אינן סובלות מתופעות לוואי, בטוחות לחלוטין, ומשיגות תוצאות בצורה המהירה ביותר, ביחס לכל שיטות הטיפול האחרות.

כל מכשיר מהווה טיפול בפני עצמו ומביא לתוצאה ייחודית המהווה מימד בודד בבעיה הנקראת צלקת. טכנולוגיה אחת תשפר את מרקם וגמישות הצלקת, אחרת תטפל בבעיית הצבע (אדום, חום או לבן), ישנן טכנולוגיות שיטפלו בסימפטומים נלווים כגון גרד וכאב ועוד. מכיוון שמדובר בבעיה שהיא לרוב רבת מימדים, פרוטוקולים טיפוליים טובים לבעיה חייבים לשלב מגוון טכנולוגיות וכמה מכשירי לייזר שונים במקביל עם טיפולים נוספים ולתת בעצם מענה רב מיימדי.  לצורך הדוגמא: צלקת מורמת, אדומה ומגרדת לאחר פציעה תגיע לתוצאה האסתטית הטובה ביותר ע”י שימוש בלייזר המטפל באודם ובכלי הדם (למשל  Vbeam – Pulsed dye laser), בלייזר אבלטיבי משייף (כדוגמת ה- CO2 laser) בתוספת הזרקה תרופה לתוך הצלקת (למשל תרופה סטרואידלית ו/או 5-Fluorouracil). לכל צלקת ולכל מטופל יש להתאים תמהיל טיפול מדויק.

מתי להתחיל בטיפול מניעתי

מניעה פעילה של צלקת טרייה היא בעלת הסיכוי הטוב ביותר לתוצאה אסטטית אופטימלית בהשוואה לטיפול בצלקת ישנה.

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​