077-9975383

לייזר לרוזציאה וקופרוז – אדמומיות בפנים

pic-24

רוזציאה, קופרוז או אדמומיות באזור הפנים, המלווה לעיתים בנפיחות ותחושת חוסר נוחות מהווים בעיה נפוצה ומתסכלת, היוצרת בעיה חברתית המקשה על תפקוד יומיומי.

הטיפולים הזמינים לבעיה זו הניתנים ע”י רופאי העור בקופות החולים מאוד מוגבלים ולא מגיעים לתוצאה אופטימלית. בשנים האחרונות התפתח תחום הריפוי בלייזרים בצורה דרמתית, כאשר ההבנה של אפשרויות ההתערבות בטיפולי לייזר לבעיה זו גם היא התרחבה. כיום ישנם מספר טיפולי לייזר מצוינים, המבוססים על אורכי גל המתאימים לניקוי האדמומיות והפצעים המופיעים במחלת עור הפנים, בעלי עוצמות המותאמות באופן מדויק לטיפול בבעיה. הטיפול הנכון ביותר לרוזציאה/קופרוז/אדמומיות באזור הפנים הינו לייזר מסוג pulse dye, הפוגע באופן מדויק בכלי הדם שיוצרים את בעיית המראה האדמומי. הלייזר מכוון לפגוע באופן נקודתי בכלי הדם הבעייתיים ובכך אינו חושף את המטופל לתופעות לוואי או סיכונים מיותרים, אך מצד שני משיג תוצאות אופטימליות. טיפול ב PDL בטוח לחלוטין, ומשיג תוצאות בצורה המהירה ביותר, והבטוחה ביותר ביחס לכל שיטות הטיפול האחרות.

מה חשוב לדעת- טיפול לייזר?

לייזר זו מילה בודדת לתחום מאוד רחב של טיפולים. חשוב מאוד לבחור את הלייזר הנכון ולגבש תוכנית טיפול ראויה. חשוב שהתכנון והטיפול יעשה ע”י רופא עור (ולא קוסמטיקאית או בעל מקצוע פארא-רפואי לדוגמא), מקצוע אשר הסמכתו דורשת התמחות בתחום טיפולי הלייזר לעור. ההיצע הקיים בשוק גרם לטיפולים אלו להיות זמינים, קרובים לבית ונוחים לכל כיס. בכל דבר שנוגע לעור הפנים, כרטיס הביקור של האדם- אין להתפשר, ובזכות ההיצע הרחב הקיים בשוק אין צורך היום בשבירת תוכניות חיסכון בכדי להגיע לטיפול הטוב ביותר שבאותה נשימה גם בטוח ומהיר.

ההחלטה אודות הטיפול ברוזציאה מורכבת ותלויה במצב הקליני, גיל המטופל, ציפיותיו ורצונו. כיום ישנם מספר טיפולי לייזר מצוינים שיכולים לתת מענה מצוין גם למצב זה. ישנם מכשירי לייזר המבוססים על אורכי גל המתאימים לניקוי האדמומיות אשר למעשה יכולים להביא גם מטופלים במצב קשה מאוד לעור נקי לחלוטין בפרק זמן קצר יחסית, בסדרת טיפולים קצרה. טכנולוגיות אלו מבוססות על לייזרים באורכי גל של 535-585 ננומטר, ובאמצעות הפעלה נכונה שלהם ועל פי הפרוטוקול המתאים, באמצעות קרני הלייזר ניתן לפגוע בכלי הדם הנמצאים בבסיס הבעיה.

אחד המכשירים המהווה state of the art בטכנולוגיות אלו הוא מכשיר ה  ,Vbeam לייזר מסוג pulse dye  ששמו בעברית הוא לייזר צבע הבזקי. מכשיר לייזר זה המייצר קרני לייזר באורך גל של 535 ננו מטר מצויד בפטנט מיוחד הנקרא DCD- dynamic cooling device המאפשר טיפול ייחודי לבעיה זו. שיטה זו מייצרת קירור עדין של פני השטח העור בעוד קרני הלייזר פוגעות בכלי הדם הפתולוגים בעומק העור והורסות אותם. כך, קרור פני השטח מגן על העור ומונע כאב או פגיעה בפני שטח העור שלרוב יכולה להיווצר במכשור אחר פחות מתוחכם (כגון כוויות או פיגמנטציה).

שיטה זו, מוגנת פטנט אשר ייחודית למכשיר זה מאפשרת טיפול אופטימלי בכלי הדם הן מאחר והיא מונעת כאב והן בגלל פרופיל בטיחות מצוין שמאפשר טיפול אופטימלי.   

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם​